Balázs Győző Református Líceum



 

 

Általános Iskola Alsó tagozat 1-4. évfolyam

A magyar-angol két tanítási nyelvű alapfokú oktatás 1-4. évfolyamain az alapműveltséget elsajátító és ezzel párhuzamosan futó művészeti oktatás biztosítja a gyermekek igényeire, érdeklődésére és képességeire épülő készségek jártasság szintű kialakítását
 
Iskolánk a Nemzeti Alaptanterv, a Kerettanterv és az érettségi vizsgatantárgyak követelményeit tartja irányadónak, ezekre épül helyi tantervünk, így az alapműveltség elsajátítása a készség, és jártasság szinten funkcionáló, alkalmazó tudás kialakítását célozza. Ezt az életkori sajátosságokhoz igazított ismeretszerzésre építjük, melynek során a verbalitás előtérbe helyezése helyett a tapasztalás, a cselekvésen keresztüli megismerés kap hangsúlyt.
 
A differenciált, személyre szabott haladás a "játszva tanulás" megvalósulásával tartós, alkalmazni képes tudást eredményez. Ehhez társul iskolaotthonos rendszerünk munkarendje, ahol az ismeretszerző foglalkozásokat gyakorló, felkészülő órák követik, megduplázva ezzel a magyar és matematika tantárgyak óraszámát, és mentesítve a családokat mindennapos házi feladat terhétől.
 
A felkészülés órákon túl, az úgynevezett fejlesztő óráinkon az egyes részképesség-zavarokkal, vagy bármely okból előforduló lemaradással küzdő tanulóinknak szeretnénk a felzárkózás lehetőségét biztosítani. Ezek a foglalkozások kis létszámú csoportokban (maximum 6 fő), az osztályfőnöki, vagy a szabadidő-játék órák időtartamában folynak, fejlesztőpedagógusaink irányításával.
 
Nagyon fontos ebben az életkorban a mindennapos mozgás, testnevelés, ez a tantárgy követelményrendszerén túl, a különböző sportolási lehetőségek biztosításával (úszás, korcsolya, tenisz, lovaglás, stb.), illetve az alapfokú művészeti oktatás keretében történő néptánc oktatással valósul meg.
 
A tanulók teljesítményének értékelése _ hasonlóan az országos gyakorlathoz - az első év végére nem, csak a második évfolyamtól kezdődően fogalmaz meg teljesítmény-kritériumokat. Mivel a közoktatási törvény értelmében a kisiskolás tanuló nem _ csak a megengedettnél hosszabb mulasztás esetén, vagy a szülő kérésére - ismételhet évfolyamot, ezért a második és a harmadik évfolyamon nem beszélhetünk továbbhaladási feltételekről. Helyette a következő tanévi fejlesztés feltételei címszó szerepel.