Kapcsolat

Iskolánk elérhetőségei, térkép, ügyfélfogadási és csengetési rend, fenntartó és alapító adatai. Tovább

Képzéseink

Itt képzéseinkről olvasolvahatnak.
Tovább

Munkatársaink

Itt munkatársainkról és a fogadóórák rendjéről olvashatnak. A
Tovább

Dokumentumok

Itt töltheti le iskolánk legfontosabb dokumentumait.
Tovább

Pályázatok

Itt tekintheti meg nyertes pályázatainkat és kötelezően közzéteendő dokumentumait.
Tovább

Felvételizőknek

Itt felvételizőknek szóló dokumentumainkat lehet olvasni.
Tovább

  • Balázs Győző

    Balázs Győző

    Iskolánk névadója

    A Debreceni Tudományegyetem Református Hittudományi Karának 1917 nyarán történt elvégzése után megkezdhette tanári pályafutását a 1918-19. tanévben a Debreceni Református Kollégium Főgimnáziumának segédtanáraként. Több, mint három évtizedes tanári pályafutása alatt, tanárként ez az időszak lehetett élete legaktívabb szakasza.

  • Balázs Győző Református Templom

    Balázs Győző Református Templom

    A Győri kapu és a József utca sarkán több mint tíz éven át épülő templomot 2010 decemberében vehették birtokba a hívek, ünnepi műsor keretében. Az épület felszerelése azóta is folyamatos. Balajthy József, a Miskolc- Felsővárosi Református Gyülekezet lelkipásztora.

  • Református Iskolai Gyülekezet

    Gyülekezet

    A Miskolc – Felsővárosi Református Gyülekezet 1947-es presbiteri határozata alapján 1948. június 6-án kezdte meg működését a Füzes utcán elhelyezkedő imaházban. 1990. évi politikai rendszerváltást követően, az egyházközség vezetősége a város vezetőségétől telket kért, ahol felépítheti templomát. 1994 tavaszán ajándékozás címén megkapta az egyházközség, a Győri kapu déli oldalán azt a telket amelyen, 1996 tavaszán elkezdődhetett a templom építése.

Általános Tudnivalók

    • Emelt szinten angol és történelem tagozatra járó diákok négy évfolyamon keresztül a két tantárgyból készülnek fel emelt szintű érettségire, illetve állami nyelvvizsgára.

    A történelem emeltszintű felkészítés társadalomtörténeti követelményeinek elsajátítását segíti a magas óraszám lehetősége mellett a művészettörténeti és vallástörténeti órák beépítés az órarendbe.

    • Emelt szinten angol és matematika tagozatra járó diákok négy évfolyamon keresztül a két tantárgyból készülnek fel emelt szintű érettségire, illetve állami nyelvvizsgára.

    • Minden tagozaton a második idegen nyelv a német.

    • A képzésre kiemelkedő angol nyelvi készségekkel várjuk a diákokat, mert a program célja szerint 9-10. évfolyamon megszerzett B2 komplex középfokú állami nyelvvizsga megszerzésével van lehetőség az emeltszintű nyelvi érettségi vizsgára felkészülni.

    • Harmadik tantárgyként emeltszintű felkészítést magyar nyelv és irodalom érettségi követelményből vállalja az iskola.

    • A mindennapos testnevelés teljesítésének diáksportköri lehetőségeire széles választékot biztosít az iskola: úszás oktatás, versenyúszás, teniszoktatás, judo, TRX edzés, asztalitenisz, kosárlabda edzés, barantha edzés, korcsolyaedzés, túra szakosztály teljesítménytúrái.

    • A hittanórák, egyházi énekórák órarendbe illesztése a családok felé külön elvárást nem támaszt az iskola részéről.

    • Szakmai tanulmányutak mellett, iskolakirándulások, osztálykirándulások képzésünk részét képzi.

Angol-Történelem/Matematika

    EMELT ANGOL-TÖRTÉNELEM

    •Tagozatkód: 01

    • 4 éves tagozatos gimnáziumi képzés

    • Emelt szintű angol-történelem tagozat, vagy emelt szintű angol-matematika tagozat

    • 2. idegen nyelv a német

    • Az emelt szintű érettségi felkészítések már 9. évfolyamtól kezdődnek

    • Előre hozható érettségi angol nyelv és informatika tantárgyakból

    • Közép- és emelt fokú angol nyelvvizsga lehetősége

    • Kiemelten magas óraszámok az érettségi tantárgyakból

    EMELT ANGOL-MATEMATIKA

    •Tagozatkód: 02

    • 4 éves tagozatos gimnáziumi képzés

    • Emelt szintű angol-történelem tagozat, vagy emelt szintű angol-matematika tagozat

    • 2. idegen nyelv a német

    • Az emelt szintű érettségi felkészítések már 9. évfolyamtól kezdődnek

    • Előre hozható érettségi angol nyelv és informatika tantárgyakból

    • Közép- és emelt fokú angol nyelvvizsga lehetősége

    • Kiemelten magas óraszámok az érettségi tantárgyakból

Mi jellemez minket?

    • Keresztyén értékrend

    • Családias közösség

    • Mindennapos testnevelés programja fakultatív választási lehetőségekkel (lovaglás, judo, túra, TRX, úszás, tenisz, korcsolya)

    • Tehetség azonosítása, gondozása

    • Kimagasló eredmények a tehetségfejlesztésben

    • Országos és nemzetközi versenyeken való részvétel

    • Biztosítjuk a lehetőséget a szükséges fejlesztési területeken

    • Gazdagító programjaink keretében mesterkurzusokat, kortárs művészeti előadó esteket,workshopokat rendezünk diákjainknak azzal a szándékkal,hogy szakmai portfóliójuk ezáltal gazdagodjon.

    • Évente 2-3 iskolai, osztály- és szakmai kirándulások szervezését vállaljuk

    • Gazdag, sokszínű diákprogramok

    • Dinamikus, állandóan fejlődő, innonatív közösség…

    • és vár a SPIC Coffee

  • 13tndZF

    Általános Tudnivalók

  • 13tndZF

    Angol-Történelem/Matematika

  • 13tndZF

    Mi jellemez minket?

Balázs Győző Református Gimnázium

3531 Miskolc, Győri kapu 23.

OM azonosító: 201 188

Telefon: 46/325-290 20/929-7011

Gazdasági vezető: 107-es mellék

Titkárságvezető: 101-es mellék

Tanügyi ig. h.: 104-es mellék

Ebédigénylés/Lemondás: 101-es mellék

E-mail: bgyrefi@gmail.com

Pénztári nyitva tartás: H-P - 7:45-16:20

Iskolatitkári ügyintézés: H-P - 7:45-16:20

Nyáriszünet alatti ügyintézés rendje: Szerda - 9:00-14:00

    Csengetési rend:
  • 1. óra: 08:15 - 09:00
  • 2. óra: 09:10 - 09:55
  • 3. óra: 10:10 - 10:55
  • 4. óra: 11:00 - 11:45
  • 5. óra: 11:50 - 12:35
  • 6. óra: 12:40 - 13:25
  • 7. óra: 13:50 - 14:35
  • 8.óra: 14:40 - 15:25
  • 9. óra: 15:30 - 16:15
  • 10. óra: 16:20 - 17:05
  • 11. óra: 17:10 - 17:55
Az intézmény teljes neve:

Balázs Győző Református Gimnázium, Egységes Művészeti Szakgimnázium és Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Művészeti Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Iskola

Angol név:

Balázs Győző Reformed Grammar School, Integrated Secondary Grammer School of Arts and Hungarian - English Bilingual Primary School of Arts, Educational Institute of Elementary Arts

Jogelőd Intézmény:

S.P.I.C. Művészeti Líceum

Alapító:

Művészetért Programház Alapítvány 3531 Miskolc, Győri kapu 23.

Fenntartó:

Miskolc Felsővárosi Református Egyház 3532 Miskolc, Balázs Győző tér 1.

Gyors kapcsolat

3531 Miskolc , Győri kapu 23
bgyrefi@gmail.com
+3646/325-290, +3620/929-7011

Vezetőség: Tanított tantárgyak
Balajthy JózsefFenntartó képviselője,Intézményi lelkész 
Sziráki-Szűcs Gábor PéterIgazgatóFoglalkoztatás I., Testnevelés fakultáció - korcsolya
Körömi KláraOktatási igazgatóhelyettes, Idegen nyelvi munkaközösség-vezetőAngol nyelv, Földrajz angol nyelven, Nyelvvizsgafelkészítés
Kulikné Farkas Tímea ErikaVallási igazgatóhelyettesHittan
Kolumbán GáborTörténelem munkaközösség-vezetőTörténelem, Magyar nyelv és irodalom, Állampolgári ismeretek
Marschalkó EditElőadóművészeti munkaközösség-vezetőSzínházi tánc, Tánc alapozó - társastánc
Nagy-Szabó TündeNevelési munkaközösség-vezetőTestnevelés, Testnevelés - lovaglás
Rudolfné Ráczkevi Márta OlgaMatematika munkaközösség-vezetőMatematika
Somlai BalázsAlkotói munkaközösség-vezetőAnimációkészítő szakmai gyakorlat - mozgókép, 3D modellező szakmai gyakorlat, Grafikai alkalmazások, alkalmazott grafika - programismeret, Grafika alapozó - videokészítő alapismeretek, Média alapozó - programismeret, Grafika és festészet alapjai, Vizuális alkotó gyakorlatok
Sziszkosz VaszilisznéMagyar nyelv és irodalom munkaközösség-vezetőMagyar nyelv és irodalom, Érvelő elemzés
Jakabné Gál Marianna IbolyaBelső ellenőrzési csoport vezetőjeMagyar nyelv és irodalom; Érvelő elemzés
Pedagógusok munkaközösségek szerint: Tanított tantárgyak
Matematika munkaközösség:  
Garami Zsóka Matematika, Magyar nyelv és irodalom
Mikó Éva Matematika
Pál Éva Matematika, Fizika
Roppantóné Lévay Mária Matematika
Sipekiné Gáspár Julianna Matematika
Veréb Zsolt Matematika, Testnevelés - korcsolya, Testnevelés - lovaglás
   
Történelem munkaközösség:  
Debreczeni IstvánDiákönkormányzatot segítő tanárTörténelem; Érvelő elemzés
Poczik Tünde Történelem, Magyar nyelv és irodalom, Érvelő elemzés, Állampolgári ismeretek
   
Idegen nyelvi munkaközösség:  
Flaskó Katalin Ágota Angol nyelv, Német nyelv
Garzsik Eszter Angol nyelv; Célnyelvi civilizáció; Ének-zene angol nyelven; Környezetismeret angol nyelven
Gyuris Gábor Digitális kultúra angol nyelven; Technika és tervezés; Média alapozó - médiaelmélet; Média művészeti alapismeretek - programismeret
Jánosi Gabriella Zsuzsanna Angol nyelv; Célnyelvi civilizáció; Nyelvvizsga felkészítő
Komlóné Brekk Rita Angol nyelv, Környezetismeret angol nyelven, Technika és tervezés angol nyelven, Vizuális kultúra angol nyelven
Nagy Szimonetta Angol nyelv, Történelem, Történelem angol nyelven, Hon és népismeret
Nemes-Molnár Mária Ilona Angol nyelv, Földrajz, Földrajz angol nyelven, Természettudomány
Reményi Katalin Erika Angol nyelv
Scott Benjamin Angol nyelvi lektor; Foglalkoztatás II - szakmai angol; Nyelvvizsgafelkészítő; Testnevelés fakultáció - kosárlabda
   
Magyar munkaközösség:  
Bereczki Erika Magyar nyelv és irodalom; Dráma
Matiscsákné Pocsay Enikő Zsuzsanna Magyar nyelv és irodalom
Szűcs Krisztina Ilona Magyar nyelv és irodalom, Testnevelés angol nyelven
   
Nevelési munkaközösség:  
Csala-Marosvári ZsuzsánnaFejlesztő pedagógus 
Csibi Károly Testnevelés fakultáció-lovaglás
Csubák Mónika Biológia; Kémia; Komplex természettudomány; Matematika felkészülés
Doszpoly Gábor Testnevelés fakultáció-futball
Gunda Levente Testnevelés fakultáció - judo
Hulicskó Veronika Ének-zene, Történelem, Énekkar
Jászka Krisztián Testnevelés fakultáció - muaythai
Kis Róbert Testnevelés fakultáció - úszás
Kormány Attila Egyházi ének
Korom Attila Ádám Hittan
Molnár Béla László Testnevelés fakultáció - asztalitenisz
Nagy László Károly Testnevelés fakultáció - judo
Szabó László Testnevelés fakultáció - úszás
Zágonyiné Szarvas Beatrix Klára Könyvtáros
   
Előadóművészeti munkaközösség:  
Duvalovszki Éva Dráma
Feszner Dóra Előadóművészet - klasszikus balett, Színpadi tánc - balett, Előadóművészeti gyakorlat - képességfejlesztés
Maródi Attila Néptánc
Maródi Levente Néptánc
Pallai Zsolt Szabolcs Előadóművészet - kortárs balett, Moderntánc
Szili Vera Előadóművészeti gyakorlat, Kortárs-moderntánc, Előadóművészet - modern balett, Balettelmélet gyakorlatszerkesztés, Emelésgyakorlat, Dráma
   
Alkotói munkaközösség:  
Bátori Péter Műszaki technikus - fotó és multimédia
Béresné Éles Tímea Művészettörténet
Fekete Mária Tünde Művészetelmélet és ábrázolás - festészet; Képzőművészeti alapozó; Vizuális kultúra
Fekete Zoltán Műszaki technikus- fotó
Goschler Tamás Sándor Művészetelmélet és ábrázolás - festészet; Művészetelmélet és ábrázolás - rajz
Juhászné Frigyik Dóra Ilona Digitális kultúra, Fotó- és multimédia gyakorlat - eseményfotó
Károly Tamás István Műszaki technikus - műsorszóró és audiovizuális technikus
Nyitray Viktória Antónia Festészet
Ostorházi Erika Művészetelmélet és ábrázolás - festészet; Művészetelmélet és ábrázolás - rajz, Művészetelmélet és ábrázolás - művészettörténet, Kortárs szakmai környezet, Vizuális kultúra
Pető János Művészetelmélet és ábrázolás - festészet; Művészetelmélet és ábrázolás - rajz, Tervezés és technológia - anyagismeret, képgrafika; Sakk
Sallai Tibor Művészetelmélet és ábrázolás - rajz, Tervezőgrafikai tervezési gyakorlat - számítógépes illusztráció, Tervezés és technológia - anyagismeret, képgrafika
Szabó Gergely Mozgóképkészítő szakmai ismeretek, Médiaművészeti alapismeretek - mozgóképi animációkészítő, Animációkészítő szakmai gyakorlat, Média alapozó ismeretek, Képzőművészeti alapozó - videokészítő gyakorlat
Ujfaludi Natália Művészetelmélet és ábrázolás - festészet; Művészetelmélet és ábrázolás - rajz, Vizuális kultúra, Tervezőgrafikai tervezési gyakorlat - tipográfia, Tervezőgrafikai tervezési gyakorlat - illusztráció
Zubács Dániel Művészetelmélet és ábrázolás - rajz, Tervezőgrafikai tervezési gyakorlat - számítógépes illusztráció, Grafikai alkalmalzások, Alkalmalzott grafika - programismeret

Általános Tudnivalók

    • Alapfokú Művészetoktatási Iskolaegységünk célja olyan nevelési és oktatási program megvalósítása, ahol a diákok a kötelezően előrt tantárgyak mellett első osztálytól 14. osztályig megtalálhatják a számukra legmegfelelelőbb művészeti tevékenységet. Feladatunk a tehetséges diákok felkarolása, a szunnyadó képességek felismerése, kibontakoztatása. Már az alapoktól gondoskodunk olyan kreatívitást fejlesztő tevékenységek megismertetésével, mint a rajz, festészet, grafika, textil, dráma, tánc. A felsőbb évfolyamokban tanitási órákba beépítve választhatnak a gyerekek olyan alapozó tantárgyakat, melyek segíthetik őket a középiskolai továbbtanulásukban, ezek a foglalkozások a számítógépes grafika, fotó, animáció, média és tánc területeiről kerülnek ki.

    • Középiskolai és művészeti gimnáziumi képzéseink a közép és emelt színtű érettségik, vizsgák letételeit biztosítják tanulóinknak, emelt számú rajz, festészet, szakmai órák, tánc, művészettörténet órákkal. Diákjaink ezen kategóráikból rendszeresen az országos versenyek résztvevői, elismert dijazottjai.

    •Mesterkurzusainkon, Kultúrszetteinken a tananyagban nem szereplő témák, foglalkozások, különleges technikák megismerésére van lehetőség elismert szakemberek bevonásával.

    •Az iskolánkban megrendezett eseményekről itt tekinthetők meg a képek: Galéria

  • 13tndZF

    Általános Tudnivalók

Általános Tudnivalók

    • Magyar – angol két tanítási nyelvű képzés 1-4.; 5-8.;

    • Angol nyelven tanult tantárgyak: ének-zene, rajz, testnevelés, technika, környezetismeret, történelem, földrajz, angol nyelvi civilizáció.

    • Emelt matematikai képzési óraszámok, valamint a sakk logika tantárgy 1-4. évfolyamon beépítve az órarendbe, 5-8. évfolyamon választható tehetségfejlesztés keretében folytatható tanulmány.

    • Egész napos iskola keretében széles választékban szervezett mindennapos testmozgás, a lovas oktatás biztosított órarendben építetten minden diáknak, ezen felül választható diáksportköri tevékenységek az úszás oktatás, versenyúszás, teniszoktatás, judo, asztalitenisz, barantha edzés, korcsolyaedzés, túra szakosztály.

    • Emelt szintű művészeti nevelés festészet és kézművesség területén, a képzés kiegészíthető az alapfokú művészetoktatási iskolai képzéssel: grafika, táncalapozó, balett, társastánc, dráma- színjáték tanszakokon.

    • Tehetség fejlesztő csoportok, kiscsoportos, egyéni fejlesztések működése nyelvi, irodalmi- és matematikai logika területeken.

    • A tanítás minden nap 8:15-től 16:15-ig tart, heti 45 órában.

    • A gyerekeknek egyéni órarend kialakításra van lehetőség 1-4. évfolyamon kedd - pénteki napokon, 5-8. évfolyamokon csütörtök – pénteki napokon 14:40-től 16-15-ig tartó időintervallumban ahol a választott pedagógus óráját látogatja a gyermek a tanévben.

    • 5. évfolyamtól művészeti szakgimnáziumi alapozó képzésben részesülnek a diákjaink, mely párhuzamos művészeti képzés keretében lehetőséget biztosít a 9. évfolyamtól diákjainknak művészeti szakképzésfolytatására is.

    • A hittanórák, egyházi énekórák órarendbe illesztése a családok felé külön elvárást nem támaszt az iskola részéről.

    • Szakmai tanulmányutak mellett, iskolakirándulások, osztálykirándulások képzésünk részét képzi.

  • 13tndZF

    Általános Tudnivalók

Általános Tudnivalók

    • Magyar – angol két tanítási nyelvű képzés 1-4.; 5-8.;

    • Angol nyelven tanult tantárgyak: ének-zene, rajz, testnevelés, technika, környezetismeret, történelem, földrajz, angol nyelvi civilizáció.

    • Emelt matematikai képzési óraszámok, valamint a sakk logika tantárgy 1-4. évfolyamon beépítve az órarendbe, 5-8. évfolyamon választható tehetségfejlesztés keretében folytatható tanulmány.

    • Egész napos iskola keretében széles választékban szervezett mindennapos testmozgás, a lovas oktatás biztosított órarendben építetten minden diáknak, ezen felül választható diáksportköri tevékenységek az úszás oktatás, versenyúszás, teniszoktatás, judo, asztalitenisz, barantha edzés, korcsolyaedzés, túra szakosztály.

    • Emelt szintű művészeti nevelés festészet és kézművesség területén, a képzés kiegészíthető az alapfokú művészetoktatási iskolai képzéssel: grafika, táncalapozó, balett, társastánc, dráma- színjáték tanszakokon.

    • Tehetség fejlesztő csoportok, kiscsoportos, egyéni fejlesztések működése nyelvi, irodalmi- és matematikai logika területeken.

    • A tanítás minden nap 8:15-től 16:15-ig tart, heti 45 órában.

    • A gyerekeknek egyéni órarend kialakításra van lehetőség 1-4. évfolyamon kedd - pénteki napokon, 5-8. évfolyamokon csütörtök – pénteki napokon 14:40-től 16-15-ig tartó időintervallumban ahol a választott pedagógus óráját látogatja a gyermek a tanévben.

    • 5. évfolyamtól művészeti szakgimnáziumi alapozó képzésben részesülnek a diákjaink, mely párhuzamos művészeti képzés keretében lehetőséget biztosít a 9. évfolyamtól diákjainknak művészeti szakképzésfolytatására is.

    • A hittanórák, egyházi énekórák órarendbe illesztése a családok felé külön elvárást nem támaszt az iskola részéről.

    • Szakmai tanulmányutak mellett, iskolakirándulások, osztálykirándulások képzésünk részét képzi.

Grafika

    • Sokszínű, teljeskörű grafikusi elméleti és gyakorlati tudás elsajátítása

    • Számítógépes tervezés

    • Kiadványok tervezése (magazin, könyv, katalógus, prospektus, szórólap, plakát, naptár, meghívó, étlap)

    • Arculattervezés (logo, névjegykártya, levélpapír)

    • digitális rajzolás

    • Web design

    • Magas-, mély- és síknyomás technikái (rézkarc, linómetszés, fametszés, papír- metszés, maratási technikák)

    • Egyedi grafikai technikák (tus, pác, toll, montázs, vegyes technika)

Mozgókép-Animációkészítő

    • 2D és 3D számítógépes animáció

    • Digitális rajzolás

    • Mozgókép készítés (kisfilmek, filmetüdök, portré és riport filmek, videóklip)

    • Forgatás (digitális kamera, fényképezőgép használata)

    • Filmvágás (számítógépes mozgóképszerkesztő programokkal)

    • Utómunka, effektezés (számítógépes mozgóképszerkesztő programokkal)

    • Filmszemléken, pályázatokon való részvétel

Tánc

    • Mesterkurzusok/workshopok, az ország vezető táncművészeinek, koreográfusainak bevonásával

    • Saját készítésű repertoár darabokban való részvétel

    • Országos és nemzetközi versenyeken való részvétel

Mi jellemez minket?

    • Keresztyén értékrend

    • Családias közösség

    • Mindennapos testnevelés programja fakultatív választási lehetőségekkel (lovaglás, judo, túra, TRX, úszás, tenisz, korcsolya)

    • Tehetség azonosítása, gondozása

    • Kimagasló eredmények a tehetségfejlesztésben

    • Országos és nemzetközi versenyeken való részvétel

    • Biztosítjuk a lehetőséget a szükséges fejlesztési területeken

    • Gazdagító programjaink keretében mesterkurzusokat, kortárs művészeti előadó esteket,workshopokat rendezünk diákjainknak azzal a szándékkal,hogy szakmai portfóliójuk ezáltal gazdagodjon.

    • Évente 2-3 iskolai, osztály- és szakmai kirándulások szervezését vállaljuk

    • Gazdag, sokszínű diákprogramok

    • Dinamikus, állandóan fejlődő, innonatív közösség…

    • és vár a SPIC Coffee

Művészeti és Médiafotógráfus

    • Analóg és Digitális fotózás:

    - Fotó utómunkák

    - Alkalmazott fotógráfia

    • Digitális kép szerkesztések:

    - Kép és szöveg

    - Képző művészeti fotó

    - Zsáner fotók

    - Riport fotók

  • 13tndZF

    Általános Tudnivalók

  • 13tndZF

    Grafika

  • 13tndZF

    Mozgókép-Animációkészítő

  • 13tndZF

    Tánc

  • 13tndZF

    Művészeti és Média fotógráfus

  • 13tndZF

    Mi jellemez minket?

Általános Iskola Alsó tagozat 1-4. évfolyam

A magyar-angol két tanítási nyelvű alapfokú oktatás 1-4. évfolyamain az alapműveltséget elsajátító és ezzel párhuzamosan futó művészeti oktatás biztosítja a gyermekek igényeire, érdeklődésére és képességeire épülő készségek jártasság szintű kialakítását

Általános Iskola Felső tagozat 5-8. évfolyam

Ezen évfolyamainkon nagy hangsúlyt kap az összefüggéseket feltáró, rendszerező tanulás technika elsajátítása, a logikai kapcsolatok közös felfedezése, a tantárgyi integrációkkal segített eligazodás, megértés. Ezen évfolyamainkon nagy hangsúlyt kap az összefüggéseket feltáró, rendszerező tanulás technika elsajátítása, a logikai kapcsolatok közös felfedezése, a tantárgyi integrációkkal segített eligazodás, megértés.

Szakgimnázium 9-12./13. évfolyamok

A középfokú oktatás érettségire épülő évfolyamain művészeti szakmai vizsgára felkészítő szakmai képzés folyik, az alábbiakban részletezett szakmai területeken

Gimnázium

Emelt szinten angol és történelem tagozatra járó diákok négy évfolyamon keresztül a két tantárgyból készülnek fel emelt szintű érettségire, illetve állami nyelvvizsgára. A történelem emeltszintű felkészítés társadalomtörténeti követelményeinek elsajátítását segíti a magas óraszám lehetősége mellett a művészettörténeti és vallástörténeti órák beépítés az órarendbe. Emelt szinten angol és matematika tagozatra járó diákok négy évfolyamon keresztül a két tantárgyból készülnek fel emelt szintű érettségire, illetve állami nyelvvizsgára.

Grafikus

A munkaterület rövid leírása: Az alkalmazott grafikus olyan vizuális és rajzi kultúrával rendelkező szakember, aki a grafika különböző szakterületein esztétikai és szakmai feladatok igényes megoldására alkalmas. Képes az előzetesen megbeszélt követelmények, elképzelések rögzítése után önállóan elkészíteni a szakmai feladatok tervvázlatait, azok variációit, majd kivitelezni a kész munkát, birtokolva és alkalmazva a szükséges elméleti és szakmai ismereteket. Ismeri a mai kor követelményeinek megfelelő, a kereskedelemmel és az iparral kapcsolatos konkrét megbízások teljesítésének, illetve a kivitelezés szervezésének szakmai kritériumait. Átfogó művészi és művészettörténeti ismeretekkel rendelkezik, ami képessé teszi alkotóművészi feladatok megoldására, tanulmányai folytatására a különböző művészeti főiskolákon, egyetemeken.

Mozgóképi animáció-készítő

A képzés célja: A képzés célja, hogy a tanulókkal megismertesse az animációs rajz- és bábfilmek tervezésének és megvalósításának elméletét és gyakorlatát. Továbbá célja, hogy ismertesse azt a társadalmi, kulturális, tudományos és művészeti, valamint technikai, ipari és gazdasági terepet, ahol a termékek és alkotások megvalósulnak és hatnak, azért, hogy a tanulók tanulmányaik befejezése után ebbe tájékozottan és alkotó módon tudjanak bekapcsolódni.

Táncos-Színházi táncos

A képzés célja: Olyan elméleti és gyakorlati ismeretek tanítása és gyakoroltatása, amelyek felkészítik a tanulót a táncos szakmai követelmények teljesítésére, képessé teszik a középfokú szakképesítéssel betölthető munkakörök ellátására.

Leendő Elsősök

Tisztelt Szülők, Érdeklődők!

Tájékoztatjuk a kedves érdeklődőket, hogy a 2025-2026. tanévre a jelentkezés tervezett keretszáma betelt. Sajnálattal további regisztrációkat már nem tudunk fogadni.

A leendő első osztálysoknak az alábbi regisztrációs lapot szükséges kitöltenie és a szuloiertesito.bgyrefi@gmail.com e-mail címre beküldeni. [A Regisztrációs Lap]



Tájékoztató a leendő 1. osztályosok alkalmassági eljárásáról


A leendő 1. osztályosok beiratkozását megelőző ismerkedési szakaszban az iskola pedagógusainak célja, hogy elsősorban segítsük a családokat az iskolaválasztásban tanácsainkkal. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy ne az iskola válasszon magának gyerekeket egy osztályba, hanem a család a gyerekének megfelelő iskolát talál-ja meg. Ezért is kezdjük el mi már novemberben az ismerkedést, hogy január végére, február elejére kialakított véleményeinket, ha a családok megismerik a mi iskolánk jellemzőivel, úgy el tudják dönteni, hogy gyermekük-nek jó-e a mi képzési programunk.


Az intézmény kollegáinak pedagógiai hitvallása, hogy a gyermek nevelése abban az esetben válhat sikeres-sé, ha a család és iskola együttműködése erős és az intézmény által kialakított belső klíma és elvárásrendszer harmonizál az Ön gyermekével. A mi intézményünk sem tud minden gyermeknek és családi elvárásnak megfe-lelni, éppen ezért közös felelősségünk, hogy együtt jó döntést hozzunk.

Ennek érdekében már november hónap második felében keressük a hozzánk regisztrált családokat. Egy-részt a regisztráció megerősítése céljával, ugyanis nagyon sok jelentkezőnek nem tudjuk elfogadni a regisztrá-cióját egy bizonyos létszám felett, és vannak családok, akiknek a változott élethelyzet miatt már nem aktuális a regisztrációja, ezért a várólistáról hívunk be ilyen esetekben újabb óvodást az első csoportos foglalkozásra.

A november végi, december elejei csoportos mérésünkön az elsődleges célunk megfigyelni gyermeke cso-porton belüli dinamikáját, azt, hogy többnyire idegen gyerekek között különböző játékos feladatokban meny-nyire tud a csoportba illeszkedve egy elvárásnak megfelelni, a csoport közös céljáért feladattudatosan tevé-kenykedni, együttműködni. Ezt a mérést azért végezzük, hogy ha azt tapasztaljuk valamely kis óvodásnál, hogy még nem iskolaérett, úgy azt jelezve a szülőnek javasoljuk, hogy kezdeményezze az Oktatási Hivatalnál gyermeke iskolakezdésének halasztását.

Itt tartjuk fontosnak megjegyezni, hogy harmadik éve szigorította az Oktatási Hivatal az iskolakezdés ha-lasztásának lehetőségét, így a gyerekek jelentős többsége 6 éves korban kezdi meg az iskolát. Ez a körülmény az elmúlt években kialakította, hogy az első osztályos gyerekek többnyire 6 évesek. Tapasztalatunk szerint a most 5 éves, jövő szeptemberben 6 évesen iskolakezdők között a 7-8 éves gyermekek nem ugyanazt a pedagó-giai munkát igénylik. Amennyiben a gyermek iskolaérettsége nem tette indokolttá a késést, úgy szakmailag nem támogatható, hogy a család szubjektív döntése miatt a gyermek ne kezdje meg az iskolát. Természetesen tiszteletben tartjuk a szülő ilyen irányú döntését, de azt nem tudjuk biztosítani, hogy adott tanév regisztrációját két tanévre kiterjesszük.

Ugyanakkor felhívjuk minden szülő figyelmét, hogy a túlkoros gyerekeknél egy harmadik gyógypedagógi-ai mérést is beiktatunk, hiszen az Oktatási Hivatal csak indokolt esetben engedélyezi az iskolakezdésnek kése-delmét, a mi emelt szintű képzésünk szempontjából viszont nagy kockázati faktor lehet bármilyen tanulási képességzavar. Ezt követően január-február hónapban egyéni mérésekre, beszélgetésekre, ismerkedésre hívjuk a családokat gyermekükkel, egy megadott időpontban, hogy tudjuk megismerni egymás elvárásait. Nekünk is fontos intéz-ményként tudnunk a szülő elvárását egy iskolával szemben, velünk szemben, és a szülőnek is meg kell ismernie a mi pedagógiai programunknak a sajátosságait, nehézségeit. Ezt követően a gyermekről és a családról szerzett tapasztalatok alapján mi tájékoztatjuk írásban a családokat arról, hogy az általunk szerzett tapasztalatok alap-ján gyermekük számára megfelelő-e a mi iskolai programunk.

Ezt követően egy hét áll a család rendelkezésére, hogy eldöntse, a mi iskolánkat választja, vagy elindul a tavaszi iskolai nyílt napokra és keres a gyermeke számára alkalmasabb, megfelelő iskolát. Amennyiben a tájé-koztatást követő határidőig a gyermek beíratása az iskolánkba nem történik meg, úgy várólistáról más család-dal kezdünk felvételi eljárást.

Iskolások

    Az iskolaválasztás ismerkedéssel kezdődik, a szülővel és jelentkezővel egy előzetes megbeszéléshez időpontot kell kérni, mely ismerkedést követően az iskola alaposabb megismeréséhez kérjük a családot, hogy tegye lehetővé a két- három napos próbanap iskolába járását a gyermeknek. Ez idő alatt van lehetősége a családnak is alapos tájékozódásra a döntéshez, illetve a két tanítási nyelvi, vagy a művészet készségek felmérésre az iskolai szakembereknek. Így az iskola és a család közösen hozhatja meg az alaposan végig gondolt döntést, ami a gyermek számára a legjobb.

    Az iskolaválasztási döntést követően a beiratkozáshoz a következő dokumentumokra van szükség:

      • bizonyítvány, vagy ellenőrző/tájékoztató

      • születési anyakönyvi kivonat

      • lakcímkártya

      • TAJ kártya

      • diákigazolvány

    A középfokú beiskolázás 9. évfolyamaira szóló tagozatkódokat és felvételi eljárás részletes tájékoztatóját külön menüben találják.

    A digitális ügyintézéshez szükséges formanyomtatványokat a dokumentumok részben letölthetően érik el.

Leendő 9.Évfolyam

A digitális ügyintézéshez szükséges formanyomtatványokat a dokumentumok részben letölthetően érik el.

Művészeti képzéseink

    Beiratkozás minden szerdán 9:00-14:00 között lehetséges

    Érettségire épülő, kizárólag szakképzési évfolyamokon működő művészeti gimnáziumi két éves nappali, gyakorlatorientált oktatásban folytatjuk.

    Szeptemberben a képzőművészeti szakmákra jelentkezőknek egy 10-15 munkából álló portfoliót kell magukkal hozniuk, továbbá rajzeszközöket (rajzlap, ceruza, radír) a felvételire, míg a táncos szakmára jelentkezőknek tréningruhára van szükség.

    Az iskolaválasztási döntést követően a beiratkozáshoz a következő dokumentumokra van szükség:

    • bizonyítvány, vagy ellenőrző/tájékoztató

    • születési anyakönyvi kivonat

    • lakcímkártya

    • TAJ kártya

    • diákigazolvány

A digitális ügyintézéshez szükséges formanyomtatványokat a dokumentumok részben letölthetően érik el.

Tagozatok

    • 4 évfolyamos gimnáziumi kerettanterv; emelt szintű oktatás angol nyelv és matematika tantárgyakból – tagozatkód: 0001.

    • 4 évfolyamos gimnáziumi kerettanterv; emelt szintű oktatás angol nyelv és történelem tantárgyakból – tagozatkód: 0002.

    • 5 évfolyamos művészeti szakgimnáziumi kerettanterv; párhuzamos művészeti oktatás; művészeti tanulmányi terület, melynél a 4. év végén érettségi vizsgát tesz. Az 5. év végén képesítő vizsgát tesznek a tanulók, a megszerezhető szakképesítés: képző- és iparművészeti munkatárs (művészeti grafikus szakirány) – tagozatkód: 0003.

    • 5 évfolyamos művészeti szakgimnáziumi kerettanterv; párhuzamos művészeti oktatás; művészeti tanulmányi terület, melynél a 4. év végén érettségi vizsgát tesz. Az 5. év végén képesítő vizsgát tesznek a tanulók, a megszerezhető szakképesítés: képző- és iparművészeti munkatárs (művészeti és médiafotográfus szakirány) – tagozatkód: 0004.

    • 5 évfolyamos művészeti szakgimnáziumi kerettanterv; párhuzamos művészeti oktatás; művészeti tanulmányi terület, melynél a 4. év végén érettségi vizsgát tesz. Az 5. év végén képesítő vizsgát tesznek a tanulók, a megszerezhető szakképesítés: képző- és iparművészeti munkatárs (mozgókép és animációtervező szakirány) – tagozatkód: 0005.

    • 5 évfolyamos művészeti szakgimnáziumi kerettanterv; párhuzamos művészeti oktatás; művészeti tanulmányi terület, melynél a 4. év végén érettségi vizsgát tesz. Az 5. év végén képesítő vizsgát tesznek a tanulók, a megszerezhető szakképesítés: táncos II. (színházi táncos szakirány) – tagozatkód: 0006

Nyílt napok

    Nyílt napokat az érdeklődő hetedikes és nyolcadikos tanulók, valamint szüleik számára 2023. november 23. napján (csütörtök) 10 órától, november 30.napján (csütörtök) 10 órától, valamint december 7. napján (csütörtök) 10 órától tartunk, melyen lehetőség lesz óralátogatásra, az iskola megtekintésére és beszélgetésre az érdeklődési terület szaktanáraival. Az év folyamán iskolánk rendezvényeire is szeretettel várjuk az érdeklődő diákokat és szülőket. A rendezvényekről az iskola honlapján is tájékozódhatnak.
  • 13tndZF

    Leendő Elsősök

  • 1a2n0Ck

    Iskolások

  • 1j5JfNg

    Leendő 9. Évfolyam

  • 1j5JfNg

    Művészeti képzéseink

  • 1j5JfNg

    Tagozatok

  • 1j5JfNg

    Nyílt napok